Zaczynamy od siebie, czyli miasto likwiduje bilbordy

Billboard przy Alei Niepodległości w Sopocie
Fot. fotobank.PL/UMS

Trwają ostatnie prace nad uchwałą krajobrazową, która będzie m.in. porządkowała zasady i warunki umieszczania w przestrzeni Sopotu elementów małej architektury, ogrodzeń czy reklam. Miasto postanowiło dać dobry przykład i zlikwiduje sześć wielkoformatowych tablic promocyjnych.

– Po szerokich konsultacjach i wielu dyskusjach liczę, że na początku przyszłego roku będziemy mogli przedłożyć Radzie Miasta do głosowania uchwałę krajobrazową dla Sopotu – mówi prezydent Jacek Karnowski. – Pozwoli to na jeszcze większe uporządkowanie przestrzeni w mieście, a przede wszystkim na usunięcie reklam wielkopowierzchniowych i płacht banerowych, szczególnie z centrum.

Miasto porządkowanie zaczyna od siebie. – Planujemy usunięcie sześciu miejskich tablic, które powstały wiele lat temu do promocji inwestycji unijnych – dodaje prezydent.

Przewidywana jest także modernizacja słupów ogłoszeniowych, część z nich zostanie usunięta, niektóre zostaną przestawione w nowe miejsca. Miasto chce również w przyszłości zastąpić je bardziej estetycznymi i pasującymi do kurortu.

Uchwała w sposób systemowy będzie porządkowała przestrzeń miasta.

– Od wielu lat również z sopockimi przedsiębiorcami pracujemy nad estetyką miasta – dodaje Klaudyna Karczewska-Szymkowiak, plastyk miejski. – Sopockie ogródki gastronomiczne wyglądają spójnie, estetycznie i posiadają stonowaną kolorystykę. Do tej pory współpraca z plastykiem miejskim była dobrą wolą podmiotów gospodarczych, dzięki uchwale krajobrazowej zyskujemy nowe narzędzia do egzekwowania ładu przestrzennego.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w zakładce Polityka Prywatności.