Od 1 października trolejbus nr 31 będzie regularnie kursował na wydłużonej trasie, z Gdyni do sopocko-gdańskiej ERGO ARENY. 5 września, z udziałem prezydenta Sopotu Jacka Karnowskiego oraz wiceprezydentów: Gdyni Marka Stępy i Sopotu Marcina Skwierawskiego, w asyście kierownictwa ZKM Gdynia i dziennikarzy odbył się przejazd techniczny trolejbusu.
– Mobilny, zielony Sopot – ten cel konsekwentnie realizujemy. Już mamy najczystsze powietrze w Trójmieście, ale w naszym wspólnym interesie jest, by stan ten utrzymać – mówi Jacek Karnowski, prezydent Sopotu. – Stąd inwestycje we wszystko, co ekologiczne, co nie truje powietrza, a przy okazji ułatwia życie mieszkańcom. Nowy trolejbus, który dzięki baterii elektrycznej dojedzie już w październiku z Gdyni aż do ERGO ARENY, jest jednym z takich pomysłów, który wspólnie z Gdynią realizujemy. Gdynia Kacze Buki, Wielkopolska – Sopot Aleja Niepodległości i dalej... czy Drogą Zieloną czy 3 Maja i Łokietka? Jak lepiej? – pyta prezydent Karnowski.
Do tej pory linia 31 miała pętlę przy ul. Reja. Dzięki nowej trasie mieszkańcy i turyści zyskają bezpośrednie połączenie ERGO ARENY z centrum Sopotu oraz z Gdynią. Trasa linii nr 31 wydłuży się o ok. 3,5 km, w relacji tam i z powrotem.
– To kolejny krok, który jest realizacją idei integracji transportu publicznego w mieście – mówi Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni. – Wydarzenia sportowe wymagają przewiezienia w jedno miejsce dużej liczby osób w tym samym czasie. Samochodami to problem i wcale nie najwygodniej. Dojazd do ERGO ARENY, w której odbywają się ciekawe imprezy, ale i w drugą stronę, czyli z rejonu Gdańska czy Sopotu dojazd na wydarzenia do Gdyni również dzięki temu połączeniu staje się łatwiejszy, szybszy, wygodniejszy. Robimy istotny krok w kierunku integracji. Będą i tacy, którzy skorzystają z tej linii dojeżdżając do pracy czy do szkoły – prognozuje wiceprezydent Stępa.
W przyszłe wakacje osoby zostawiające auta na eko parkingu będą miały wybór: czy do Sopotu dojechać meleksem czy trolejbusem. Wpisuje się to w miejską strategię mobilności oraz konsekwentną politykę ograniczania spalin i samochodów w mieście. To kolejne działanie proekologiczne w kurorcie.
Przypominamy:
Gmina Miasta Sopotu nie posiada własnej komunikacji publicznej. Korzysta z ZTM Gdańsk i ZKM Gdynia, które odpłatnie świadczą usługi na rzecz mieszkańców Sopotu.
ZTM Gdańsk – 792 020 zł
ZKM Gdynia – 3 292 540 zł
ZTM Gdańsk – 912 000 zł
ZKM Gdynia – 4 075 558 zł
X-XII 2018 roku – 59 tys. zł
2019 rok – 237 tys. zł