Zjawiskowe wody opadowe, czyli niekonwencjonalnie o unijnym projekcie

Dwie dziewczynki podczas zajęć edukacyjnych
Zajęcia w Szkole Podstawowej nr 1. Fot. Fotobank.PL/UMS

Uczniowie klas III i IV z czterech sopockich szkół podstawowych, dzięki unijnemu wsparciu, mają okazję do naukowo-doświadczalnego zdobycia wiedzy na temat… zagospodarowania wód opadowych. Serię edukacyjnych warsztatów, wypełnionych ciekawymi eksperymentami, zorganizowało miasto Sopot.

Dni z nauką odbywają się w związku z realizacją unijnego projektu pt. „Zagospodarowanie wód opadowych w zlewniach cieków i kanałów zlokalizowanych na terenie miasta Sopotu, uchodzących do zatoki Gdańskiej”. Skorzysta z nich ponad 1300 dzieci, z SP nr 1, SP nr 7, SP nr 8 i SP nr 9.

Dzięki niekonwencjonalnemu podejściu do tematu, uczniowie poznają ważne zagadnienia np. podczas naukowego show z użyciem ciekłego azotu i pracując na specjalnych stanowiskach eksperymentalnych. Za pomocą chemicznych oraz fizycznych metod będą mogli przekonać się, czy wodę opadową można uzdatnić do różnych praktycznych czynności. Przygotowano również stanowisko, na którym uczniowie dowiedzą się, dlaczego warto zagospodarowywać wodę opadową, jakich zagrożeń dzięki temu się unika. W części warsztatowej będą mogli przeprowadzić ciekawe eksperymenty, które pomogą poznać im tę wodę bliżej.

 

 

Zgodnie z zapisami umowy o dofinansowanie POIS.02.01.00-00-0019/18-00 z późn. zm. informujemy o funkcjonowaniu mechanizmu umożliwiającego sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych. Ewentualne nieprawidłowości można zgłaszać za pośrednictwem adresu e-mail: nadużycia.POIS@mfipr.gov.pl lub specjalnego formularza, zamieszczonego na stronie: http://www.pois.gov.pl/nieprawidlowosci.

źródło: Sopot.pl