Urząd bardziej dostępny

Tytuł: Inowrocław, Bydgoszcz, Gniezno, Sopot, Toruń (IBGST) – przyjazny e-urząd – podniesienie jakości usług w zakresie podatków i opłat lokalnych oraz zarządzania nieruchomościami

Projekt partnerski z gminami miast: Inowrocławia (Lider Partnerstwa), Gniezna, Torunia i Bydgoszczy oraz poznańską firmą F5 Konsulting Sp. z o.o.

Celem projektu jest poprawa efektywności zarządzania usługami dziedzinowymi w obszarze podatków i opłat lokalnych oraz zarządzania nieruchomościami w 5 gminach miejskich: Bydgoszcz, Gniezno, Inowrocław, Sopot i Toruń przez podniesienie kompetencji 166 pracowników oraz wdrożenie rozwiązań usprawniających świadczenie ww. usług. Dzięki realizacji projektu ww. jednostki samorządu terytorialnego wdrażają rozwiązania usprawniające pracę swoich urzędów w obszarze obsługi podatkowej przedsiębiorców i zarządzania nieruchomościami (nowe oprogramowanie, e-usługi).

W zakresie działań realizowanych przez Gminę Miasta Sopotu (lub też na jej rzecz) organizowane są szkolenia z szeroko rozumianych obszarów: zarządzania nieruchomościami oraz podatków i opłat lokalnych (łącznie w projekcie zaplanowano przeprowadzenie 278 osobodni szkoleń). W dalszej kolejności planowany jest zakup oprogramowania dla Wydziału Gospodarki Nieruchomościami oraz opracowanie i przygotowanie do wdrożenia 54 e-usług z ww. obszarów – dostępnych zarówno z poziomu sopockiej strony internetowej jak i ogólnopolskiej platformy e-PUAP.


Koszt projektu: 1 598 325,00 PLN,
w tym: 268 870,80 PLN na realizację działań bezpośrednio przypisany Gminie Miasta Sopotu
Kwota dofinansowania: 1 347 068,31 PLN (84,28%)
Okres realizacji: 2016-09-01 do 2018-02-28