Zaczęliśmy od siebie. Od dziś z przestrzeni naszego miasta usuwane są bilbordy, których właścicielem i inwestorem jest miasto. Do końca dnia planowane jest usunięcie wszystkich sześciu wielkopowierzchniowych reklam.
Ma to związek z przygotowaną na najbliższą sesję Rady Miasta (26 marca) uchwałą krajobrazową. Zakończył się proces konsultacji społecznych z mieszkańcami. Projekt uzyskał wymagane prawem uzgodnienia instytucji, w tym Konserwatora Wojewódzkiego. Uchwała jest już gotowa do procedowania przez radnych Sopotu.
Celem opracowania uchwały reklamowej dla Sopotu jest ochrona walorów krajobrazowych miasta, uporządkowanie środowiska wizualnego w mieście i ustalenie zasad i warunków sytuowania: obiektów małej architektury, tablic reklamowych, urządzeń reklamowych, w tym szyldów, ogrodzeń, ich gabarytów, standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane oraz sformułowanie czytelnej oferty dla przedsiębiorców i producentów reklam.
Priorytety sopockiej uchwały reklamowej to:
Praktycznie cały obszar miasta Sopotu objęty jest ochroną konserwatorską i od dawna skutecznie prowadzone są działania podnoszące estetykę przestrzeni publicznej i ograniczające bałagan reklamowy w mieście. Ale uchwała da skuteczniejsze narzędzie egzekwowania.